جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۸ اسفند ۲۳, یکشنبه

بصورت سه بعدی در میان فایلها شنا کنید .

اگر یکی از کاربران لینوکس باشید حتما چیزهای درباره جلوه های سه بعدی لینوکس شنیده اید منظورم افکت ها و انیمیشن ها است اما مطلبی که در اینجا قرار خواهم دارد درباره این نرم افزارها نیست بلکه درباره یک مرورگر فایل(File Manager) مانند ناتیلوس یا دولفین و ... است یک فایل منیجر که با استفاده از ++C و OpenGL نوشته شده است و به شما این اجازه را می دهد که بتوانید فایلهایتان را بصورت سه بعدی ببنید . نام این برنامه 3dfm است .خوشبختانه حجم این برنامه بسیار پایین است چیزی در حدود 100 کیلو بایت . به دلیل سه بعدی بودن فقط جنبه نمایشی دارد و برای استفاده روزانه مناسب نیست چون هم از منابع سیستم زیاد استفاده می کند و هم اینکه کار کردن با این برنامه زیاد ساده نیست . برای کار کردن شما باید با دکمه های راست و وسط موس محیط را بچرخانید و با کلید چپ وارد یک پوشه شوید :
نمایی از تمامی فایلهای من در پوشه root/
برای مثال من باید ابتدا در همه این شلوغی ها پوشه مورد نظرم را پیدا کنم مثلا music خوشبختانه پوشه های home/ به رنگ خاکستری نمایش داده می شوند و من وارد پوشه music می شوم :

حالا کمی صفحه را با کلید سمت راست میچرخانم تا نمای بهتری داشته باشم :

بالاخره پوشه مورد نظر رو پیدا می کنم و وارد پوشه می شوم


و در آخر نیز بر روی پوشه دابل کلیک می کنم تا موزیک ها رو ببینم :


خوب بعد از این سفر طولانی احساسی که من دست داد احساس یک اتم بود که میان پیوند های مولوکولی در حال شنا بود. برای اطلاعات بیشتر بهتره به صفحه پروژه این برنامه و همچنین مستندات این برنامه بروید هرچه نباشد شما یک لینوکس کار هستید و تحقیق و جستجو بخشی از زندگی لینوکسی شما.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر