جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۸ اسفند ۲۵, سه‌شنبه

تجربه ماشین سواری با Racer در لینوکس

احتمالا شما هم مثل من یکی از آن خوره های بازی هستید و شاید هم بازی هایی نیز ساخته باشید اما بعد از مهاجرت به لینوکس با افت شدید تعداد بازی های حداقل با کیفیت مواجه شده اید . یکی از بازهایی که طرفداران زیادی دارد بازی های مسابقات ماشین سواری است شاید هیچکدام ما خاطرات بازی با Driver در پلی استیشن رو از یاد نخواهیم برد. در لینوکس حداقل من چهار پنج تا بازی خوب از این سبک دیده ام که به مرور معرفی خواهم کرد . امروز قصد دارم که شما رو با بازی Racer car and Racing Simulator یا به اختصار Racer که در اغلب مخازن لینوکس به این اسم قرار دارد :
Gentoo mohammad # emerge --search racer
Searching...
[ Results for search key : racer ]
[ Applications found : 1 ]

* games-sports/racer-bin
Latest version installed: 0.5.0-r2
Homepage: http://www.racer.nl/
Description: A car simulation game focusing on realism, in the style of Grand Prix Legends
License: Racer
درباره مجوز این بازی باید بگویم که یک بازی رایگان برای لینوکس است نه متن باز هنگام نصب این بازی شما باید مجوز این بازی را قبول کنید . علاوه بر این روند بازی روند قابل قبولی هست و طبق عادت اکثر برنامه های لینوکسی نسخه هایی برای ویندوز دارد و جالب اینکه یک نسخه نیز برای مک دارد کافی است سری به مرکز دانلود بزنید تا متوجه شوید .


اگر نمی خواهید این بازی را از مخازن لینوکستان دریافت کنید و از سایت سازنده دریافت کنید به چند نکته باید توجه کنید . اول اینکه این بازی نیز دارای نسخه های پایدار و ناپایدار است و مسلما نسخه های ناپایدار داری امکانات بیشتری خواهند بود . نسخه هایی که در مرکز دانلود قرار دارد بصورت زیر طبقه بندی شده است :
Racer beta versions highly recommended
اگر این نسخه از بازی را دانلود کنید باید سیستم سخت افزاری شما و کارت گرافیک شما قوی باشد در صورتی که سیستم شما از نظر سخت افزاری برای بازی ها یک سیستم معمولی است بهتر است از این نسخه استفاده نکنید .
Last non-Cg version: v0.6.5
این نسخه از بازی برای سیستم هایی که نه زیاد سیستم قوی دارند و نه سیستم سخت افزاری آنها ضعیف است مناسب است اما به این نکته توجه داشته باشید که دارای گرافیک مناسبی نیز نمی باشد و شاید لذت چندانی از ماشین هایتان نبرید.
Latest stable version: 0.5.0
این نسخه نیز یک نسخه پایدار از بازی است

با توجه به اینکه بازی اوپن سورس نیست ولی سورس بعضی از نسخه های آن در دسترس است برای دریافت سورس آن و کامپایل آن به اینجا مراجعه کنید و برای دیدن مجوز این بازی نیز به اینجا مراجعه کنید .



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر