جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ مهر ۱۴, چهارشنبه

اندر احوالات من ، لینوکس ، سی شارپ

یک روزی این نوشته مجید رو خوندم . اون موقع گفتم عجب ! . خوشبختانه ترمی که زبان C رو داشتیم استادمون لینوکس کار بود و دشمن سر سخت ویندوز مایکروسافت بنابراین من راحتی بیشتری باهاش داشتم . اکثر مطالب رو یاد می گرفتم و مشکلاتم در رابطه با سی در لینوکس باهاش مطرح می کردم و خیلی ترم هیجان انگیزی شده بود و من هم خیلی خوشحال و راضی بود. خوشبختانه ترم بعد هم که ساختمان داده ها بود بازم هم یک استاد لینوکس کار خوب اصولا چون من زیادی مثبت فکر می کنم همش چیزای مثبت به طرفم میاد . اما مشکل امن از درس طراحی صفحات وب شروع شد . استاد می خواست زبان C# رو شروع کنه و حالا خودتون حال من رو حساب کنید . از اینکه یک زبان دیگه قرار بود یاد بگیرم ناراحت نبودم از این ناراحت بودم که دوباره باید دست به دامن ویندوز حالا چه نصب از طریق مجازی یا در کنار لینوکس یا حتی استفاده از مونو البته خود ریچالد استالمن در این صفحه هم گفته که از مونو استفاده نکنید . با این وجود به استاد اسرار کردم که بجای زبانی مثل C# زبانی مثل PHP رو شروع کنه (اخ اگر میشد) استاد گفت آقای اهتمام برادر من بزار من امتحان کنم ببینم بچه ها چقدر C بلد هستند اگر سی رو خوب بلد بودند C# اگر هم نه PHP ولی آخرش من نفهمیدم چی شد که ایشون شروع به آموزش C# کردند . به هر حال باز ما رو مجبور کردند مجبور کردند مجبور کردند مجبور کردند مجبور کردند که کاری رو که دوست نداریم انجام بدیم . از همه بدتر من نمی دونم چه اسراری داریم به جعفرنژاد قمی . ساختمان داده = جعفرنژاد قمی ، سی شارپ = جعفرنژاد قمی ،‌ سیستم عامل = جعفرنژاد قمی ، سی = جعفرنژاد قمی ، سی پلاس پلاس = جفعرنژاد مقی ، سی پی یو = جعفرنژاد قمی ، ام پی تری = جعفرنژاد قمی ، آشپزی بدون گوشت = جعفرنژاد قمی . خدا رو شکر جناب جعفرنژاد قمی مرهمت فرمودند و التافشون رو نصیب این جانبان کردند هنوز طرف لینوکس بطور تخصصصصصصصصصصصی نیومدند . (البته شاید هم اومند من کتابی از ایشون ندیدم ) . ولی آخرش به این نتیجه رسیدم که بیخیال خیلی چیزا توی دانشگاه اصلا چرا بگیم دانشگاه بگیم یک شعبه فعال از مایکروسافت و بعد از کلی فکر کردن و دنبال چاره به این نتیجه رسیم که یک آهنگ از Modern Talking بزارم به نام :
You Can Win , If You Want

۱ نظر:

  1. بابا حالا کلاه‌ت رو بنداز هوا که حداقل دوتا استاد داشتی که لینوکس رو میشناختن! کسی که به ما C درس میداد حتی نمیدونست که C کامپایلری غیر Turbo C هم داره. دهنمون رو سرویس کردن با C شاروپ و ASP .net و MS SQL Server . خدا رو شکر که دانش‌فاک چند سالی هست تموم شده.

    پاسخحذف