جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ مهر ۲۲, پنجشنبه

کافی نت دانشگاه با طعم لینوکس

مدیر گروه کامپیوتر ما که از قضا استاد ساختمان داده ما هم هست کارشناس ارشد هوش مصنوعی و یکی از استفاده کنندگان لینوکس البته ایشون برنامه نویس ویندوز هم هستند ( به دلیل اقتضای جو نرم افزاری از نوع مایکروسافتی در حال حاضر ) . ایشون قراره روز دوشنبه کارگاهی رو با عنوان Linux vs Windows اجرا کنند روزی که موضوع رو مطرح کرد اساسی مایکروسافت رو برد زیر سوال و همش تاکید می کرد که شما دانشجوهای ای تی نباید فقط از ویندوز استفاده کنید با وجود اینکه بهترین نیست گرون ترین هم هست و از طرف دیگه تاکید میکرد که باید با سیستم های لینوکس و مک هم کار کرد به هر حال دانشجوهای امروز پیام آوران فردای اطلاعات کشور هستند بنابراین حضور همگی در کارگاه اجباری هست . من هم از خدا خواسته گفتم که سی دی و دی وی دی ها رو تهیه می کنم و در کارگاه بین بچه ها پخش می کنم ایشون علاوه بر اینکه از نظر من خوششون اومد تاکید کرد که بهتره کافی نت و کارگاههای کامپیوتر هم روشون لینوکس نصب بشه اصلا بجای اینکه سی و ساختمان داده در سی رو توی Turbo C درس بدم توی لینوکس درس می دم .( اینجاست که باید بگی منو این همه خوشبختی مهاله ) . فکرش رو می کنم توی دانشگاه ما netbeans و vi و gedit و gcc جایگزین Turbo C میشه کلی حال می کنم احتمالا دانشگاه ام ای تی هم باید بیاد از ما یاد بگیره :) . امیدوارم دوباره روزی برسه که شیراز لاگ رو سرپا کنیم . پیشنهاد من به دانشجو ها این هست که اول ترم یک تی شرت لینوکسی فکنم اونی که توی سی تو هست تی شرت سفیده تاثیرش بیشتره بپوشند و هر استادی که گفت مثلا می خوایم C# درس بدم بگید استاد ما با این مشکل داریم نمیشه مثلا php استفاده کنیم البته قبلش هم چند نفری رو باید اغفال کرد فوقش استاد میگه نه . تجربه بعدی هم این بود که برای استفاده از کافی نت دانشگاه حتما باید username/ password داشته باشی دقیقا قضیه علمیش رو نمی دونم ولی وقتی از یک سی دی لایو تا حالا با سابایون ، پارسیکس ، اوبونتو امتحان کردم خودش روی شبکه خودش رو کانفیک میکنه و می تونی از اینترنت استفاده کنی اینجوری میشه که با معرفی این روش به همکلاسی ها کم کم بدون اینکه بدون لینوکس چی هست ازش استفاده می کنند و یاد میگیرند از فایرفاکس ، پیجین و فارسی کردن صفحه کلید استفاده کنند و فایل های دانلودیشون روی فلش مموری ذخیره کنند این آخری ها یکیشون یاد گرفته بود که یک ایزو رو توی یکی از درایو ها قایم کنه و با ویرچوال باکس اجرا کنه و هر وقت مسئول کافی نت میومد می گفت من دارم از ویندوز استفاده می کنم :) . فکنم همه چی خوب داره پیش میره بهر حال فکنم اگر روحیه گنویی داشته باشید می تونید خودتون خیلی چیزا رو توی دانشگاه تغییر بدید دانشگاه خودش تغییر نخواهد کرد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر